پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215431
جذب سرمايه‌گذاران بخش نيروگاهي در چهارمحال و بختياري/شناسايي ۳۱ مکان براي احداث نيروگاه
تاریخ انتشار : 1395/04/15 10:55:43
نمایش : 1165
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: به منظور جذب سرمايه‌گذاران بخش نيروگاهي بايد اطلاع‌رساني دقيقي از مکان‌هاي قابل سرمايه‌گذاري در استان انجام شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري تسنيم از شهرکرد، قاسم سليماني در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان اظهار داشت: توليد برق از خطوط انتقال آب يکي از مسائلي است که استان ظرفيت خوبي در آن دارد در همين راستا از اين ظرفيت بزرگ بايد در راستاي احداث نيروگاه استفاده کرد.

وي افزود: بايد ابتدا در يک کميته تخصصي مباني حقوقي، زيست محيطي و قانوني انجام اين کار بررسي و اطلاعات نيروگاه‌ها به همراه اين مسائل در يک دفترچه جمع‌آوري گردد و در ادامه کار با برگزاري يک همايش يا گردهمايي و تشريح مسائل و ضوابط مربوط به احداث نيروگاه در استان، از سرمايه‌گذاران دولتي و خصوصي فعال در اين عرصه دعوت به عمل آورده شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه نقاط مستعد احداث نيروگاه‌هاي برقابي، بادي، گازي و خورشيدي در استان شناسايي شده است، بيان کرد: تاکنون 3 موقعيت سرمايه‌گذاري براي احداث نيروگاه بادي و 28 موقعيت براي نيروگاه‌هاي برقابي در استان شناسايي شده است.

سليماني با اشاره به اينکه ايجاد نيروگاه‌هاي مقياس کوچک و پراکنده در کشورهاي توسعه بسيار مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اولويت احداث نيروگاه با مناطقي است که طول خطوط انتقال برق طولاني و ضعف ولتاژ وجود داشته باشد تا اين عيوب برطرف شوند.

وي با اشاره به 21 پروژه اداره کل ميراث فرهنگي استان با پيشرفت بيش از 50 درصد تصريح کرد: با توجه به اينکه راه‌اندازي اين پروژه‌ها 217 شغل در استان ايجاد مي‌کند بايد اين سازمان اسامي اين پروژه‌ها را ارائه تا پس از تاييد در کميته بررسي با حضور بانک‌ها، در ستاد اقتصاد مقاومتي به تصويب رسانده شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اين اداره کل بايد ليستي از پروژه‌هاي صنايع دستي خود را به منظور ايجاد 500 شغل به کميته تخصصي ارسال نمايد، خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان 100 ميليارد ريال مورد نياز براي ايجاد 500 شغل را تامين مي‌نمايد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html